Weer thuis - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Flip Koster

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

25 Juni 2007 | Nederland, Delfzijl

Hallo allemaal; We zijn al weer een paar dagen thuis maar hier volgt nog ons eindverslag van onze 'korte'vakantie.
Van Harzgerode zijn we dus de 10e juni naar Aken gegaan om daar een camping te bezoeken die om opname in de ACSI-gids had verzocht. Het was de bedoeling om daar een nacht te blijven maar het zijn er drie geworden. Bij onze eerste inspectie hadden we allebei de intentie om de camping niet op te nemen. Het zag er nog niet uit. De eigenaar had het het afgelopen jaar gekocht voor - lach niet - 33.000,00 Euro en dat voor 10 ha. Kun je nagaan dat het niet veel kon zijn. Maar na een uitgebreid gesprek met de 'baas'(in z'n blote bast) en we hadden gekonstateerd dat hij in dat ene jaar al gigantisch veel had gedaan kreeg hij van ons het voordeel van de twijfel. We hadden een schitterend plekje met ruim zicht op het meer en voor Liny kon het al helemaal niet stuk want die ging elke ochtend en avond zwemmen. Het meer b.v. had hij al helemaal laten uitbaggeren en het strand en de ligweiden waren ook prima, dat gedeelte was dus al goed. Verder had hij al een nieuw toilet-gebouw gebouwd maar sanitair schoon houden; ho maar.
Maar hij wilde luisteren: de eerste dag kwamen er gelijk gordijnen voor de dames douches, een van z'n medewerkers zat de hele dag in het toilet te poetsen en het betegelde terras werd direct op ons advies grasvrij gemaakt. Waarom vertel ik dit zo uitgebreid? Wel omdat het zo apart was. Dat in die twee dagen dat we er waren de camping een duidelijke facelift kreeg. Maar hij weet dat als het volgend jaar niet nog beter is geworden dat hij weer uit onze gids verdwijnt.Wo. 13/6 zijn we vertrokken naar een camping in Chwielowsee, dat ligt z/w van Potsdam. Van daaruit hebben we een aantal campings bezocht ter inspectie, o.a. in Werder en Potsdam.
Vr. 15/6 gaan we naar Bitkau a/d Elbe. Dat is onze noordelijkste camping en hebben we drie nachten gestaan. Lekker relaxen, we stonden heerlijk aan een klein meertje maar Liny vond het niet prettig om erin te zwemmen vanwege het wier. Za. 16/6 een tourtje gemaakt in de omgeving. Het is daar zeer landelijk en stil. Zo.de 17e is Flip maar eens begonnen te trainen voor de 4daagse en heeft 33 km gelopen langs de Elbe via het Elbe fietspad. Ma.18/6 gaan we dan naar camping Barleber See, iets noord van Magdeburg. Ook daar staan we weer aan een meer met strand en liny kan zich weer uitleven. We verblijven hier ook 3 nachten en maken o.a. een wandeling naar het Schifshebewerk (scheepslift) van Rothensee/Magdeburg waar we ooit zelf - in 1972 met ons schip doorgekomen zijn. Dat was toen best uniek want het was echt achter het ijzeren gordijn.
Verder was het op deze camping erg gezellig want elke middag kwamen er wel wat nederlanders want het is een echte doortrekcamping voor naar Berlijn, Polen en Tsechie. Di. 19 juni viert Flip zijn verjaardag op de camping van Magdeburg; als ze me dat 35 jaar geleden hadden voorspeld had ik ze voor gek verklaard.
Do. 21/6 breken we op om de laatste 412 km van de ze vakantie te overbruggen en zijn we 's middags om 3 u. veilig thuis.
We kunnen terug zien op een fijne lange vakantie. We hebben ontzttend veel moois gezien; we hebben ca. 1600 foto's (digitaal)maar wat het belangrijkste is, we zijn bewaard gebleven voor ongelukken en weer veilig thuisgekomen. We hebben bijna 11000 km. gereden met de sleurhut achter ons aan en.... wat mij (Flip)heeft verbaasd was, dat Liny aan het eind van de vakantie zei: Dat ze eigenlijk nog niet eens naar huis hoefde.
Hierbij willen we ook iedereen bedanken voor de berichtjes onze kant op en kom de foto's maar bekijken, iedereen is van harte welkom. Veel liefs en groetjes van
FILIPPUS EN ENGELINA

• 26 Juni 2007 - 06:17

Ben Marion:

1600 foto's. Zijn jullie gek geworden? En dat terwijl Flip met wandelen nooit foto's schiet. Maarrrr, alle gekheid op een stokje. Welkom thuis! Effe wennen en dan weer genieten van de Greuningse rust. DELFZIJL. Flip, jij nog gefeliciteerd met je verjaardag! De 19e waren wij onderweg naar La Roche. De Mesa. Inmiddels is deze gelopen. De eerste wandeldag werd de Mini-Mesa trouwens nog getroffen door een vervelend ongeluk tijdens het colonne rijden. Op de heenweg. Een auto schoot uit een oprit. De voorste bus reed 50 km. De achterste gauw 90. En wanneer dan een chauffeur te laat reageert. Totaal 29 gewonden. Waaronder botbreuken. Een stel uit Groningen werd gerepatrieerd door het Belgische leger. Heel vervelend. De tweede avond liepen er vervolgens veel mensen met kragen op. Of krukken. Franstalige Belgen spraken prompt nederlands tegen Iris (WS). Echter zij loopt standaard met een band. Marion en ik hebben het goeh gehad. En nu Nijmegen! Een hartelijke groet!