Regen en zand - Reisverslag uit Chaam, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Regen en zand - Reisverslag uit Chaam, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Regen en zand

Door: Wielrenner

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

07 Mei 2021 | Nederland, Chaam

Maandag 3 mei
We staan niet te vroeg op en rommelen wat aan. De meeste weekend- kampeerder zijn weer vertrokken maar wederzijdse buren zijn er nog. Om 11.30 gaan we fietsen. Ik heb ‘route.nl’ op mijn mobiel en daarvan een mooie route uitgekozen. Het werk net als tom tom maar op langere afstand redt de accu van de mobiel het niet en moet ik er nog een power bank aanhangen. Doe ik dus niet. Ik noteer alle knooppunten op papier, in een hoesje op het stuur; werkt perfect. We hebben een mooie route gereden via Chaam en Alphen en door een mooi heidegebied en de Chaamse bossen; precies 40 km. precies genoeg voor Liny haar kontje.
Dinsdag 4 mei
Afgelopen nacht regen en wind. En daar het er voor vandaag slecht uitzag besloten we een eindje verderop te gaan. Ik heb de camping bestempeld als ‘aggenebbis’ maar dat is nog een eretitel.
Op het kampeerveldje ging het dan wel maar verder?? Bij de huisvuilcontainers was het een zooitje. En de corona maatregelen werden volledig aan hun laars gelapt. Niemand maar dan ook niemand liep met mondkapjes, ook niet in het sanitair; behalve wij dan. En dan werd je aangekeken als een imbeciel. In de afwasruimte was geen afstand gecreëerd en nergens stond desinfecterende middelen. Dus maar verderop. We staan nu op een boerencamping in Loon op het Zand. Een echte melkveehouderij met 115 koeien. Maar sprak ik van de camping dat het een zooitje was, hier is het dubbel zo erg, althans wat het bedrijf betreft. Het kampeerveldje is wel aardig. We staan hier nu met drie campers en twee caravans. Verder van alle gemakken voorzien, stroom, sanitair en wifi. En de prijs? € 15,- all inclusive, dus dat gaat.
Het was vandaag bar slecht weer, bij vlagen stormachtige wind en veel regen. Morgen belooft beter te worden en dan weer fietsen.
Tot slot; 14 mei moesten we voor de 2e keer gevaccineerd worden en officieel in Groningen. Maar vanmiddag met het landelijk vaccinatie kantoor contact gezocht met als resultaat dat we in Veghel ons 2e prikje krijgen; HOERA.
Woensdag 5 mei
De hele dag slecht weer, dus geen nieuws. Ons enige uitjes waren v.v. toilet, 20 meter. Verder spelletjes en lezen.
Donderdag 6 mei
In de nacht veel regen maar bij het opstaan is het droog. We haasten ons niet maar om 11.00 uur stappen we op de fiets om een rondje Loon- en Drunense Duinen te rijden. Het is bewolkt maar nog steeds droog; wel is het koud. Het is een mooie route met het mooie aan het eind; de zandduinen. Ik liep vroeger eens een wandeltocht op de Veluwe en o.a. over het Hulsholster zand. In de routebeschrijving stond; het venijn zit in de staart. We dachten allemaal, dat is het Hulsholster zand. Nee dus, dat was daar na, een 2 km. lange wandelpad van; heuveltje op, heuveltje af, heuveltje op enz. Zo was het ook bij deze fietstocht, niet het venijn maar het fijne zat in de staart. Maar we hadden wel het gevoel dat we maar weinig van de duinen, zandverstuivingen enz. hadden gezien. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Onderweg op een open terras nog een lichte lunch genuttigd met een kopje koffie en een glaasje rosé. Dit was onze eerste uitspatting van deze vakantie.
Vrijdag 7 mei
Vannacht weer veel regen maar tegen de ochtend wordt het droog. We slapen wat uit (we doen bijna niet anders) en ontbijten laat. Langzamerhand komen er opklaringen en ik puzzel zelf een fietsroute in elkaar door de Drunense duinen. We stappen om 13.00 u. weer op de fiets en rijden na 2 km. het natuurgebied al in. Het is werkelijk een schitterend gebied. Voordat we 5 km. verder waren hadden we ook al 5 keer naast de fiets gestaan, op een bankje gezeten, al veel foto’s gemaakt enz. Het blijft genieten. Ik had een binnenroute uitgeplozen en dat betekende dat je grote delen langs de duinen reed en dat betekende ook af en toe afstappen even naar een duintop lopen om van het uitzicht te genieten. Bij restaurant Roestelberg had je het mooiste uitzicht, daanr zijn we dan ook naar boven gelopen om van de schoonheid van de zandverstuiving te genieten. Op 2/3e van de rit hebben we weer geluncht en om 16.45 u. waren we na 20 km. terug bij de camper. We hebben ons inmiddels reisklaar gemaakt voor morgen.

• 08 Mei 2021 - 09:32

Sylvia Smit:

Ondanks het weer vermaken jullie je best! Ik neem aan dat jullie elektrische fietsen hebben? Als jullie de tweede prik hebben ga je dan nog verder dan Nederland? Veel plezier nog en dit weekend wordt het mooi weer!

• 08 Mei 2021 - 14:11

Adi:

Hallo
    Jullie hebben er al heel wat kilometers gefietst jammer van het weer ,maar word beter
    fijn dat jullie in Veghel een prik kunnen halen .Ben is nu heen voor zij tweede prik
    Hier is alles het zelfde
    Groetjes en een fijn wiekend
    Ben en Adi

• 08 Mei 2021 - 14:17

Bertus En Truus :

Het weer brengt variatie in de vakantie. Wij hebben ook eens op een camping gestaan waar de douches op flessengas was en in de douche een geiser hing. En dan maar hopen dat de fles niet leeg was als je er onder stond. Maar het schijnt een mooie omgeving te zijn waar jullie nu staan en jullie genieten zo te horen. Nog veel plezier en hopen op droge dagen

• 08 Mei 2021 - 14:50

Sjoerd En Nelly:

Hallo vakantiegangers.
    Het weer werkt niet altijd mee, maar idd jullie vermaken je wel, leuke tip van die fiets tochten, die app gaan wij ook downloaden.
    Als een camping zich zo slecht aan de RIVM regels houd, moet er dan geen melding van gemaakt worde? deze camping is dan toch een besmettingsbron!!
    Afijn het weer zal nu langzaam iets warmer worden en hopelijk ook wat droger.
    Leuk om jullie belevenissen even weer te lezen en nog heel veel plezier verder.
    Groeten Sjoerd en Nelly