We trekken voort - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu We trekken voort - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

We trekken voort

Door: Globetrtter

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

10 Mei 2021 | Nederland, Oisterwijk

Zaterdag 8 mei
We vertrekken om ca. 11.00 uur van de boerencamping in Loon op Zand en maken een wereldreis van wel 20 km. We hadden nabij Oisterwijk een vijftal SVR campings geselecteerd, allemaal dicht bij elkaar en zijn ze alle vijf voorbijgereden. Uiteindelijk zijn we neergestreken op een boerencamping, weer een melkveehouderij, met de schone naam ‘Arbeid Adelt’. Werkelijk een verademing ten opzichte van de vorige. Een bijzonder schone en mooie kampeergedeelte achter de stallen. Nadat we ons hadden geïnstalleerd zijn we op de fiets boodschappen gaan doen in Oisterwijk, 4 km.
Zondag 9 mei
Daar het internet hier niet al te sterk is lukte het niet te live streamen voor een kerkdienst. We stappen om 12 u. op de fiets en maken een mooie tocht van 32 km door de Oisterwijkse bossen en vennen en de Kampina. Het weer is aardig en de kou is weg. Ik had de route weer van route.nl afgehaald maar af en toe was het toch wat puzzelen; dat komt omdat op de kaart op je mobieltje sommige knooppunten niet zichtbaar zijn en dan kom je af en toe voor verrassingen te staan omdat je volgende knooppunt op de bordjes niet wordt weergegeven. Maar uiteindelijk kom je er dan wel uit. Op alle kruispunten staan borden en dan is het even zien hoe de route er verder uitziet. Het 1e gedeelte was mooi; bossen en venne; het 2e gedeelte wat minder, o.a. dwars door Oisterwijk en het 3e gedeelte pracgtig, langs de Kampina.
Maandag 10 mei
Om 6 uur worden we wakker geschud doordat de luifel vanwege harde wind aardig aan de camper rukte. Dus eruit en de luifel ingedraaid. We ontbijten laat en kijken wat het weer doet. De wind neemt af en het wordt wisselen bewolkt. Om 14.15 u. stappen we weer op de fiets en gaan het vennengebied weer in met de bedoeling om een wandeling langs de vennen te maken. We maken een schitterende wandeling van ca. 7 km. We zijn er wel 3 ¼ uur mee bezig geweest maar dan heb/zie je ook wat; prachtig.
Op de fiets zie je maar een fractie van wat je lopend ziet. Maar mijn Lientje had het niet te breed. Ze had veel pijn in haar knie en na de nodige paracetamolletjes zakte dat enigszins maar toen kreeg ze pijn in de heup. Het is een echte ‘Di Hard’ Respect.
Vlak voordat we op camping arriveerden passeren we een ijsboerderij en daar hebben we ons verwent met een lekker ijsje; 3 bollen en slagroom. (hoezo lijnen, investering op peil houden)
Morgen gaan we verder
Iedereen maar weer bedankt voor de reacties. Ja Sylvia, we hebben inderdaad E- bikes, anders was het niet meer te doen voor die ‘ouwe knarrren’. Tja Nelly, melding maken; wat haal je je dan op je hals, hebben we dus maar niet gedaan. Adi en Bertus/Truus ook bedankt. We vinden het leuk als er reacties komen

• 11 Mei 2021 - 08:08

Sylvia Smit:

Wij hebben ook ebikes, wat heerlijk fietsen is dat! Je fiets nu meer en langer! Zeker als je last van de knie/heup hebt! Nog veel fietsplezier samen!

• 11 Mei 2021 - 08:19

Ditha Nijp:

Hallo vakantiegangers,jullie zijn echt bikkels !Fijn dat jullie electrische fietsen hebben. Met wandelen zie je meer .Hoop dat jullie nog een gezellige vakantie hebben .
    Liefs van ons ❤️❤️

• 11 Mei 2021 - 13:52

Nelly:

Moi Flip en Liny,

Wat is Nederland toch mooi hé.
    Wij hebben ook nog veel te ontdekken.
    Komend weekend gaan wij met de camper helemaal naar Gasselte.
    Ook heerlijk fietsen en wandelen in de bossen.

Liny, fietsen is beter voor je knie als wandelen.
    Deze tip kreeg ik van mijn huisarts.
    En hij had helemaal gelijk.

Geniet van jullie vakantie en we verheugen ons alweer op het volgende verslag.

Zonnige groetjes van Sjoerd en Nelly.

• 11 Mei 2021 - 19:47

Bertus En Truus :

Weer heel wat gedaan lazen we. Zo te horen lijkt het een mooie omgeving. Iets om te onthouden voor ons in september. Wij gaan 26 mei een paar weekjes weg.
    Even een andere mededeling tussen door. Gisteren kwam onverwachts een telefoontje van het UMCG. Morgen krijgt Bertus dat nucleair onderzoek. Gelukkig nog voor de vakantie.
    Zijn benieuwd wat er uit komt en dat is afwachten.
    Wij wensen jullie in iedergeval nog mooie dagen. Groetjes