Mooi Drenthe - Reisverslag uit Ees, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Mooi Drenthe - Reisverslag uit Ees, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Door: liny en flip

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

18 September 2023 | Nederland, Ees

Er zullen er zijn die denken; waar zijn Flip en Liny.

Wel, hier komt het vervolg.

Di. 29/08 vertrekken we naar Bladel waar we rond de middag arriveren op camping ‘De Achterste Hoef’ en onze plaats is al vrij.

ACSI deelt van te voren de plaatsen in, dus is het altijd een verrassing waar je komt te staan. Normaal is het om donderdag aan te komen maar eerder mag en is voor eigen rekening.

Na aankomst zoek ik nog een kapper op om de haardos (!) van mij wat te laten fatsoeneren.

Wo. 30/08 We maken ‘s middags een mooie fietsroute van 27 km. via Hapert en Reusel. Het is hier een schitterend gebied.

Do. 31/08 We melden ons bij de ACSI stand, dat we er zijn en maken weer een mooie fietstocht van (weer) 27 km. o.a. via Postel en bewonderen de Abdij van Postel; best indrukwekkend.

Het inspecteursweekend kenmerkt zich door ontmoeting met collega’s, gesprekken met kantoormedewerkers betreffende onze inspecties en vrijdagavond een gezellige ontmoeting in de tent.

Zaterdag is ‘s morgens de toespraak van de directeur over de gang van zaken van ACSI met de huldiging van jubilarissen van 10, 15, 20 en 25 jaar. “s Middags sport en spel en ‘s avonds BBQ met aansluitend een gezellige avond met live muziek.

Zondag ontbijten met elkaar in de tent en huldiging van de 30, 35 en eentje zelfs van 40 jaar als inspecteur. Deze laatste was onze eerste reisleider met een kampeergroep naar Ierland. Om 12.00 is dan het weekend voorbij.

Wij vertrekken naar camping ‘Kampeerbos de Simonshoek’ in Meijel alwaar ook onze vrienden, Hen en Corry, uit Spijkenisse komen. Een fijne ontmoeting.

Ma. 04/09 maken we een mooie fietstocht van 30 km. rondom de Grote Peel.

Di. 05/09 we gaan naar het bezoekerscentrum van de Peel. Henk, Liny en ik gaan de Knuppelbrugroute lopen; erg mooi; en Corry blijft achter en leest haar boek uit.

Wo. 06/09 Corry heeft een idee. We gaan met de auto naar Roermond en maken een mooie vaartocht over de Maas en de Maasplassen. Deze Maasplassen was/waren vroeger gewoon land maar zijn uitgebaggerd met voornamelijk grind en zijn nu enorme recreatie gebieden.

Do. 07/09 We verlaten de camping in Meijel en gaan ri. Voorthuizen. Het doel was camping ‘Het Beloofde Land’. Er is nog één plaats vrij. We nemen die en betalen gelijk voor 3 nachten. Op de plaats aangekomen schrikken we ons een hoedje. Zonder in details te treden, het was een zandbak en een aso bende.

Liny terug naar de receptie om een andere plaats maar die was er niet; ja nog eentje met privé sanitair; € 50,- duurder. Liny merkt op dat we er spijt van hadden direct betaald te hebben, waarop de medewerker meedeelde dat als we wilden vertrekken het bedrag terug zouden krijgen; dat werd uiteraard geaccepteerd. We gaan naar de buren, camping ‘Ackersate’. De camping is volledig bezet maar we kunnen nog kiezen uit twee plaatsen op de kampeerweide tegenover de camping (andere zijde van de weg) We kiezen een plaats, vlakbij het sanitair en een prima plek. Tot onze verbazing kijken we tegen de achterkant van ‘Het beloofde Land’ aan maar dat was niet storend; af en toe hoorden we een ‘Opwekkingsliedje’ zingen. Vrijdag de 8e loopt ook de kampeerweide vol; gezellig.

Vr. 08/09 Na de middag maken we een mooie fietstocht van 34 km. en zien nog delen van de heide in bloei.

Za. 09/09 Na de middag maken we wederom een mooie fietstocht van 41 km. o.a. rondom het Kootwijkerzand en het Stroe.

Zo. 10/09 We gaan ter kerke bij de Christen Gemeente, ‘De Open Hof’. Deze vindt plaats in een gebouw van de camping ‘Het Beloofde Land’. Het was de startzondag van het seizoen en kon een baptisten kerkdienst zijn. De spreker van die morgen had zich afgemeld en drie ouderlingen leidden de dienst; het was goed.

Ma. 11/09 We vertrekken en gaan ri. Hardenberg. We hebben drie campings geselecteerd en de derde wordt goed bevonden. Camping ‘t Reezerwold. Waarlijk een luxe camping met alles er op en er aan. En wat je ook bekeek het was prima onderhouden.

Di. 12/09 Een vrije dag? Nee. Liny gaat de was doen en ik maak een fietstochtje van 26 km.

Wo. 13/09 Het regent maar na de middag wagen we het er toch maar op en maken weer een fietstocht van 35 km.

Do. 14/09 We verlaten ‘t Reezerwold en gaan ri. Drenthe. De bedoeling was camping de Boemerang in Meppen (NL) maar de eigenaar had liever geen campers op zijn camping en zo kwamen we terecht bij zijn buren; camping ‘De Bronzen Emmer’. Een prachtige speelse camping en de hele dag een zonnige plek.

Vr. 15/09 Rond de middag stappen we weer op de fiets en maken een mooie tocht via Meppen, Aalden, Zweeloo, Sleen, Oosterhesselen en Gees. Onderweg bij een heideveld zien we schapen die bewaakt worden door ezels. Heel apart. Maar nog aparter was dat we daar een nicht van me tegenkwamen uit Enschede; een dochter van een nicht van mij. Een leuke ontmoeting. De tocht was 37 km; mooi, mooi en mooi.

Za. 16/09 In Meppen is een oogstfeest. Dat houdt in een grote creamarkt. Het dorp telt 650 inwoners maar de markt ? daarop zou Groningen jaloers zijn. Van oogstgoederen tot allerlei creativiteiten. We bezoeken eerst de markt en vervolgens maken we weer een fietstocht rond het Mantingerzand van 28 km.

Zo. 17/09 We gaan weer verder. We rijden naar Hoogeveen en bezoeken daar de kerkdienst van de baptistengemeente Beth-el. Het was een doopdienst met 4 dopelingen en duurde 2 ¼ uur.

Na de dienst hebben we nog wat contact met enkele broeders en de voorganger die ook ooit bij ons in Delfzijl is voorgegaan.

Vervolgens rijden we naar Ees en landden op camping

‘De Zeven Heuveltjes’. Een leuke speelse camping.

De bedoeling was om eerst naar Schoonloo te gaan maar op de camping aldaar sta je tussen heggen en daar ben ik allergisch voor. Daarom de keus voor ‘De Zeven Heuveltjes’.

Ma. 18/09 Het regent maar tegen de middag wordt het droog en we wagen een poging voor een fietstochtje. We willen naar Gasselternijveen, de bakermat van het Baptisme in Nederland.

Halverwege rijden we over een recreatiepark van ‘Roompot’ en begint het te regenen. We schuilen in het sanitair gebouw en houden het droog. In Gasselternijveen vinden we de Baptistenkade bij de boerderij van de fam. Reiling. Roelof Reiling was een van de eerste zeven baptisten in Nederland; anno 1845. De boerderij is nu een theeschenkerij en wordt nog steeds bewoond door een nazaat van Roelof Reiling. Vervolgens zoeken we de gedenksteen van de doopsbediening van de eerste zeven baptisten in Nederland. Een gedenkwaardige fietstochtje van 35 km.

• 19 September 2023 - 16:13

Grietje :

Moi liny en Flip .

Mooi weer een vakantie verhaal .ik dacht al wat stil . Hier gaat het ook nog goed . We wensen jullie nog veel vakantie plezier . De groetjes Janske en Grietje .

• 21 September 2023 - 11:37

Nico En Ditha :

Wat een mooie vakantie ,veel fietsen ! Nu is het wel weer tijd om terug te komen hoor . We missen jullie [e-1f48b][e-1f48b][e-1f490]