Een beetje rust - Reisverslag uit Dinard, Frankrijk van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Een beetje rust - Reisverslag uit Dinard, Frankrijk van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Een beetje rust

Door: Troubadour

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

15 September 2016 | Frankrijk, Dinard

Ma. 12/09 We vertrekkem om 10.00 u. van Honfleur en rijden 190 km. om bij Le Mont St. Michel
te komen. We rijden door een prachtig landschap, zeer heuvelachtig maar over de snelweg alles goed te zien daar er geen geluidswallen zijn. En in de camper zien we alles beter dan in de auto daar we hoger zitten. We strijken neer op camping Aux Pommiers in Beauvoir, 4 km. vanaf St. Michel.
We gaan op de fiets ri. St Michel maar halverwege moeten we de fietsen al op slot zetten en kunnen kiezen tussen de shutle bus of lopen. We kiezen voor lopen en zo komt dat machtig bouwwerk, midden in zee – nou ja in de baai – steeds dichterbij en dat is fascinerend. Het laatste stuk is over een brug die gebouwd is om er altijd te kunnen komen. In het verleden kon je er alleen komen als het eb was. We kunnen zo naar binnen, na een blik in de tassen van de veiligheidsbeambten. Het is een compleet commercieel gebeuren maar zeer indrukwekkend. We zijn tot helemaal bovenin gelopen (geklommen) alleen de Abby hebben we over geslagen. Verder bijna alles practisch gezien. Het is heel bijzonder om dit gezien en meegemaakt te hebben. (zie foto's van Liny op face book)
Terug hebben we de shutlebus genomen.
Di. 13/09 We verlaten Beauvoir/St.Michel en rijden 44 km. naar Cancale. Daar parkeren we op een parkeerplaats annex uitzichtpunt om van het stadje te genieten; erg mooi zoals dat stadje in en baai ligt met twee havendammen wat de haven markeert. Het was laag water en de hele haven lag droog en dat was een mooi gezicht. Op het drooggevallen strand lagen veel klein bootjes. We rijden door naar Saint Malo en in de buurt van de oude stad en het havengebied kunnen we parkeren.
We kunnen lopend naar de stad. Saint Malo is een – nog – totaal ommuurde stad met kantelen enz.
Het is ook een imposante stad maar het is net als St. Michel super touristisch en commercieëel met tientallen restaurants, souvenirswinkels enz. We doorkruisen de stad en een flinke onweersbui komt over ons heen. Buiten de stad kun je bij laag water (eb) naar een een fort op een rots lopen en dan heb je een prachtig gezicht op Saint Malo (heb ik dus ook gedaan)
We kopen nog een stokbrooje met van alles en nog wat en lopen al genietend van dat stokbrooje (nou ja, het was een flinke) terug naar de camper.
We gaan verder en strijken neer op een camping bij Dinard, een luxe badplaats. We hebben niet veel tuf meer en genieten 's avonds van een heerlijke Entrecot in het restaurantje van de camping.
(hier weten ze nog hoe een Entrecot bereid moet worden) Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wo. 14/09 We vertrekken weer op tijd en maken Dinard onveilig door dwars de stad te rijden. We vinden een parkeerplaats op een kwartier lopen van het centrum en strand. Ook Dinard is op de rotsen gebouwd en aan de zeezijde ommuurd met kantelen enz. ter verdediging van de vroegere vijanden. Buitenom deze muur loopt een voetpad dat onderdeel is van grand route (GR) 24.
We hebben een flink stuk van dit pad gelopen en overal schitterende uitzichten naar zee met de vele rotseilandjes, en ook weer op de stad. Verder staan er aan de zeezijde, boven de muur, gigantische villas die in vroegere tijden door de Engelsen zijn gebouwd; best fascinerend. Kortom, een prachtige stad aan een prachtige baai.
Tot slot kopen we maar weer een stokbrood, dit keer met zalm en zittend op een bankje aan het strand, peuzelen we die lekker op.
We rijden vervolgens naar St. Cast le Guildo. Dat is een landtong aan Cote d' Emeraude; mooi uitzicht op de zee. En tot slot naar Fort de la Latte; een ford dat als kasteel in 1379 is gebouwd en later tot ford verbouwd; indrukwekkend. In 1 ½ uur hebben we het bezichtigd met daarnaast vanaf de trans schitterende uitzich op de rotspartijen want La latte ligt helemaal op de punt van de landtong. Terugrijden komen we een campingtje tegen in Pléboulle en we besluiten te stoppen.
Voor € 11,60 kunnen we hier overnachten, incl. alles en voorwaar een kurige camping emt superschoon sanitair; wat wil je nog meer? ja slapen.
De afgelegde afstand vandaag was ca. 50 km. maar heel veel moois gezien.
Do. 15/09 We slapen wat uit want heeft vanacht geregend dus niet te vroeg naar buiten. Bovendien willen we vandaag naar een RCN camping aan de rose graniet kust en dat is 120 km en in 2 uur te rijden. Maarrrrrrr, de wereld is klein want wie roept opeens Flipper achter mij? Onze reisleider van onze groepsreis naar de Baltische Staten en waarbij wij zijn assisten(ten) waren.
We besluiten te blijven om bij te praten. We konden het toen ook goed met ze vinden en we zijn later nog een keer bij ze op bezoek geweest nabij Antwerpen, waar ze wonen. L&G; F&L

• 15 September 2016 - 21:03

Nancy:

Ach Flip, ik beaam dat ze hier in Nederland weinig kennis hebben van het bakken van een lekker stukje entrecôte.
    Dat zijn nu de dingen die ik hier heel erg mis, dat Bourgondische ;-)
    Nog veel plezier en tot gauw.
    Groeten Nancy en Albert

• 17 September 2016 - 13:09

Melle:

Hallo,

Jullie zijn lekker bezig! Ziet er uit als een leuke trektocht. Waar gaat hij eindigen? Veel plezier nog!!

• 17 September 2016 - 17:51

Grietje :

MOI LINY EN FLIP . Hier nog een berichtje van mij .Wij zijn vanmiddag op de fiets naar De Wending in Delfzijl geweest .Een kleine markt . Met muziek . Een kopje koffie drinken bij de bakker .En toen maar weer naar Meedhuizen . Even een patat gemaakt . En nu nog een spelletje op de computer .En tv kijken . En zo is onze Zaterdag . Ik wens jullie ook nog heel veel plezier toe .Groetjes Janske en Grietje.