Vakantie 2015 - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Vakantie 2015 - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Vakantie 2015

Door: Flippus

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

03 Mei 2015 | Nederland, Delfzijl

We gaan op reis en nemen mee........................?
Je allerliefste vrouw, de rest is minder belangrijk.

Zo, de kop is er af. Gister, 27 april van huis vertrokken voor weer, naar we hopen, een mooie reis.
We willen freeweelend door Duitsland, Oostenrijk, Tsechië en dan door Duitsland weer terug.
Nog maar net van huis, worden we telefonisch geconfronteerd met het overlijden van onze broeder Dirk Schrikkema.
We rijden naar camping De Helfterkamp in Vaassen. Daar hebben Simen en Elly Moes al jaren een voorseizoen plaats. Zo hebben we weer een leuke ontmoeting met onze oude vrienden.
We doen dat vaker, dat als het zo uitkomt, om op de heen - of terugreis even bij ze langs te gaan.
Ook stond er een oud-collega van de Havendienst Rotterdam, waar ik jaren mee heb samengewerkt.
Ook dat was een leuke ontmoeting.
's Avonds wilden we nog graag wat eten en we bestellen pizza's; 1 ½ u wachttijd, 't ja koningsdag, wat wil je maar na 2 uur nog niets, gebeld, nog een kwartiertje, dat werd dus nog een half uur.
Maar.................ze waren erg lekker.
Vandaag om 9 uur vertrokken naar Winterswijk om bij Obelink wat boodschappen te doen. Daarna naar Meerbusch bij Düsseldorf, a/d Rijn. Ik zit met de verrekijker voor de camper om alle voorbijkomende schepen te observeren; het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Weer een naar bericht; onze broeder Hummel heeft een hersenbloeding gehad.
Het weer was gister aardig en vanmorgen al vroeg lekker in de zon gezeten maar onderweg hier naar toe werd het slechter met buien. Nu, 28 april 19.00 uur buit het af, gaat de wind liggen en schijnt de zon volop.

Wo. 29 april 2015
We worden wakker door de zon maar het is erg koud. Ondanks dat zet de buurman de boel buiten voor het ontbijt. Ja, het is kamperen nietwaar. Maar wij ontbijten binnen, Liny kookt een eitje en we laten het ons goed smaken.
We kijken nog een poosje naar de voorbijvarende schepen en vertrekken om ca. 11.00 u. ri. Eifel.
We worden hartelijk ontvangen op Eifelkamp in Blankenkenheim en krijgen een comfortplaats.
's Avonds maken we nog een rondje over de camping samen met de eigenaar van de camping.
We zullen hem waarschijnlijk vertegenwoordigen op een een paar beurzen.
Do. 30 april; prinses Beatrix is jarig. Op de camping verhuren ze Smartjes en Liny wil graag met een Smartje rijden. Dus: moeders wil is wet. We gaan (dus met een smart) naar het stadje Blankenheim en later naar Bad Münstereifel, werkelijk een schitterend oud stadje; nou ja, stadje? Heel, heel mooi. We waren hier een paar jaar geleden ook al eens toen we in het Ahrdal kampeerden. 't Was leuk maar een smart fan worden we niet.
Lieve groeten, Liny en Flip

Tot zover WAT KLAARSTOND

Vr. 1 mei; de dag van de arbeid, wat in Duitsland een vrije dag is.
W luieren wat en 's middags maken we een rondje Freilinger See.
Za. 2 mei gaan we verder en reizen naar Koblenz a/d Rijn
De camping is op de hoek waar Rijn en Moezel samenkomen, recht t/o vesting 's Ehrenbreistein. De camping is vol maar we kunnen nog staan, helemaal achteraan op een grasveld zonder stroom voor € 30,50
Nou vooruit dan maar. We poten de camper neer en lopen naar een pontje die ons naar Deutsche Eck bringt; van daar met een een gondelbaan over Rijn naar de Vesting. Best spectaculair; vroeger voeren we over de Rijn, nu zweef je er hoog over heen. We dolen wat door de spelonken van de vesting, die overigens prachtig is gerestaureerd, en komen uit op het uitzichtpunt aan de Rijnzijde. Een schitterend uitzicht over Rijn. Koblenz en Moezel.
Zo. 3 mei, vandaag dus, gaan we een klein stukje verder en landen op een camping in Bacharach; hier willen we twee nachten blijven.
De beheerders zijn Nederlanders.
We staan pal aan de Rijn en zien de schepen zwoegen want er zit veel was in het water.
Gister nog contact gehad met mijn neef Flip, die voer tussen Straatsburg en Basel en vertelde dat er twee meter was (verhoging) aankomt en dat is heel veel.
Nou dat was het dan eerst weer.
Vele lieve groetjes,
Liny en Flip