We zijn weer Duits - Reisverslag uit Offenberg, Duitsland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu We zijn weer Duits - Reisverslag uit Offenberg, Duitsland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

We zijn weer Duits

Door: Filippus

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

21 Augustus 2017 | Duitsland, Offenberg

Za. 19/8 Afgelopen nacht een beste smeer wind gehad waardoor ik na middernacht in m’n blote kont buiten liep om de stoelen plat te leggen.
Om 07. 45 staan we op en ik haal een brood en broodjes en beleg bij de Spar, 100m. van de camperplaats. Liny ruimt de boel op, maakt de broodjes klaar en na een paar mokken koffie maken we ons gereed voor vertrek. We laden eerst nog een volle tank water en meldden ons af. Om 09.00 u. vertrekken we dan ri. Tsjechië. Zo, dat zijn dan de rituelen van het camperen. Het is guur geworden, gisteren nog 30 graden en nu zwaar bewolkt met lichte regen. We hebben dus geboft in Wenen. Het is 228 km. naar Frymburk in Tsjechië, 4 uurtjes. Het schijn slecht weer te zijn geweest want overal lagen afgeknapte bomen die ook al in stukken waren gezaagd. Het scheen ook in Oostenrijk flink tekeer te zijn gegaan en zijn wij er in Wenen nog goed vanaf gekomen. Op de camping in Frymburk aangekomen bleek dat dat een deel van de camping zonder stroom zat vanwege het slechte weer afgelopen nacht. Wij krijgen een plek op een deel van de camping waar nog wel stroom was, alleen geen wifi vanwege de centrale stroomuitval. We hebben een mooi plekje met zicht op het plaatsje Frymburk met verlichte toren. Hoe romantisch kan het zijn.
Zo. 20/8 We besluiten om zondag te houden in Flymburk. We luisteren om 10.00 u. naar Nederland zingt op zondag, erg mooi. Na de middag maken we een wandeling naar het stadje Flymburk, stelt niet zoveel voor maar wel toeristisch ingesteld. Het is hier trouwens erg mooi; BOHEMEN, en zeker rondom het Lipnomeer.
Ma. 21/8 Na een koude nacht staan we om 08.30 u. op en maken ons gereed voor vertrek. We ontbijten eerst nog en dan vertrekken we.
We rijden door een prachtig landschap, heuvel op heuvel af met de nodige kronkels maar met prachtige vergezichten: Flip let op op de weg!!
In Duitsland aangekomen is de 1e Lydl voor ons. De levensmiddelen zijn in Tsjechië duurder dan in Duitsland of bij ons. We doen uitgebreid boodschappen en gaan gelijk op de parkeerplaats van Lydl lunchen.
We gaan verder en komen - wederom - via een mooie route op een camping in Offenberg, niet ver van Deggendorf. het is een veredelde boerencamping; zoek maar een plek en de eigenaar meldt zich wel.
Aldus geschiedde maar we stonden niet naar de zin van meneer en dus weer starten en een meter opzij. MAAR... we hebben wifi en dat is tegenwoordig heel belangrijk. Groetjes voor deze keer en tot de volgende.

• 21 Augustus 2017 - 19:29

Nancy Dijkema:

Weer heel wat beleefd,
    Toch wel geluk met het weer dus....
    Er komen vast weer heel wat mooie foto's, ben al benieuwd.
    Nog heel veel plezier en tot binnenkort.
    Groetjes Nancy en Albert.

• 21 Augustus 2017 - 19:52

Nico:

Ik heb er beelden bij

• 22 Augustus 2017 - 13:26

Betty Froma:

wij hebben ook weer een week van veel regen gehad maar de zon schieint weer en lekker warm nou we hebben jullie gevolgd en toch wel veel goed weer gehad he mooi dat jullie deze kant weer op komen maar geniet er nog maar van hier alles oke liefs harry/betty

• 22 Augustus 2017 - 19:06

Roel & Hilda:

Leuk om te kunnen volgen wat jullie zoal meemaken. En ja, dat weer heb je niet in de hand, maar goed ook. Het weer lijkt hier inmiddels weer wat beter te worden. Goede reis verder en veel plezier. Groetjes.en liefs Roel & Hilda

• 23 Augustus 2017 - 19:16

Derk Vos:

Jullie genieten er wel van en zien heel veel onderweg.
    Wij zijn vorige donderdag weer thuis gekomen en vrijdag de caravan gepoetst en in de stalling gebracht.
    Volgend jaar maar weer.
    Groetjes Derk en Janna

• 24 Augustus 2017 - 09:46

Grietj:

MOI LINY en FLIP .
    Hier nog een krabbel van mij . Fijn dat het goed gaat. Wij hebben gisteren weer gefietst . Dan kom je ook plekjes waar je nog nooit bent geweest En toch dicht bij je in de beurt . Wij willen vandaag ook nog een rondje fietsen . Jullie nog veel plezier en mooi weer . De groetjes Janske en Grietje .

Verslag uit: Duitsland, Offenberg

verrassingsreis

We weten het nog niet maar een mens kan toch wat meemaken. Even een terugblik. Na onze geweldige reis mat onze kinderen naar Zuid Afrika zijn we in juni onze inspectie ronde van de campings gaan doen. Twee dagen voor onze thuiskomst -eind juni - wilde het dakluik boven ons bed niet meer dicht; bleef half open. In Gieten is een camperzaak en daar waren ze direct bereidt om er een nieuwe in te zetten. Vervolgens ging ik (Flip) met de camper naar de 4daagse in Nijmegen. De 2e nacht kregen we een flinke onweersbui en bij het opstaan bleek het bed nat te zijn terwijl het dakluik dicht was. LEK DUS. Na de 4daagse direct naar Gieten gereden en daar hebben ze gister een nieuwe dakluik geplaatst. Goede service, we kunnen niet anders zeggen. Afgelopen nacht overnacht op een schitterende camper camping in Borger. Daar vanmorgen vertrokken met de bedoeling ergens in de buurt van Lochem een camping op te zoeken maar het weer was dusdanig -één lange regenbui - dat we besloten door te rijde naar Veghel. We staan nu op een heel klein campingtje, 8 plaatsen, maar wel een schitterend plekje in het groen met een vijvertje voor de deur. Morgen willen we een collega inspecteur bezoeken in Veghel en dan moeten we een keuze maken welke richting we op willen. Gezien het weer zal het vermoedelijk Oostenrijk worden.
Voorlopig maar eerst weer de eerste groetjes van een reislustig stel