Mooi weer??? - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Mooi weer??? - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Mooi weer???

Door: Flipper

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

21 Mei 2019 | Kroatië, Zagreb

Het is vandaag dinsdag 21 mei.
Zondag 19 mei gaan we met de trein naar Zagreb; een rit van 1 uur en 15 minuten. Onze eerste bedoeling was om maandag naar Zagreb te gaan daar we op zondag pas om 11.18 u. met de trein konden en om 15.44 u. weer terug moesten. Dat betekende dat we 3 uur hadden om Zagreb te verkennen. Maar zondagmorgen had ik mijn ogen amper open of Liny stelde voor om toch maar naar Zagreb te gaan. Moeders wil is wet dus gaan.
Vanaf het station is het rechtuit door een aantal parken naar het oude stadsdeel. In de parken waren activiteiten gaande en Liny scoort direct een rugzakje die goed van pas kwam want in het park werd ook reclame gemaakt voor Heineken 0 % en we kregen ieder een blikje.
Zagreb is een mooie en imposante stad. We dwalen door de benedenstad en laten de bovenstad voor wat het is. We missen niet de trein terug anders hadden we 6 uur moeten wachten.
Maandagmorgen vertrekken we van de camping, rijden een hele mooie toeristische route en arriveren rond 13.00 u. op de stadscamping bij Ljubjana (Slovenië). We pakken gelijk de bus naar het centrum. Daar we niet wisten waar we eruit moesten reden we te ver mee maar de aardige buschauffeur kwam persoonlijk naar ons toe om te zeggen dat we eruit moesten en terug naar het centrum en dan RA.
Ljublana is werkelijk een schitterende stad, alleen verwaarloosd. We dwalen ca. 4 uur door de stad en tot slot nemen we een terrasje aan de Ljublana rivier; Liny een aperol spritz en ik een biertje. Ljubjana is trouwens één groot terras.
Daar het mooie weer uitblijft gaan we vanmorgen verder en gaan ri. Oostenrijk. We moeten eerst nog een vignet scoren voor de Sloveense autobaan en vervolgens rijden we door de Karawankentunnel Oostenrijk binnen. We strijke neer op camping Neubauer in Milstatt am Milstätter See. Een eenvoudige maar zeer nette camping. De receptie is gesloten maar we mogen zelf een plekje uitzoeken. We kiezen voor het 3e terras, met mooi uitzicht over de See. Liny gaat aan de was en daarna eten we heerlijk in de camping restaurant. Groetjes en tot later.

• 23 Mei 2019 - 07:41

Grietje:

MOI LINY en FLIP.
    Het is Donderdag en wij hebben ook mooi weer . Vanmiddag maar eindje fietsen .Gisteren naar de oogarts geweest voor Janske . Zijn oogdruk is te hoog . Moet nu druppelen . En met 6 weken weer komen Dus vanmiddag even genieten . Ik wens jullie nog veel plezier toe . Groetjes Janske en Grietje .

Verslag uit: Kroatië, Zagreb

Rondje Europa.

Zo, de kop is eraf. Na – voorlopig mijn laatste raadsvergadering – op dinsdag j.l, mocht ik van de broeders met vakantie. Één van de broeders was zo aardig om op te merken; je hebt het verdiend. Naar de mens gesproken misschien wel maar wat we mogen doen en krijgen, is genade.
Woensdagmorgen 24/04 vertrokken we om 06.30 u. naar Andelst (ACSI) waar we weer nieuwe instructies kregen voor ons aankomende inspectie seizoen van de campings. Aansluiten gaan we ‘s middags naar Schiedam, naar onze kinderen voor een bezoekje en vinden een camperplaatsje aan de Schie. We krijgen een lekkere spinazie schotel voorgeschoteld; (lekker Jan Melle en Joke)
Do. 25/04 vertrekken we om 09.00 u. ri. Brussel. We arriveren om 11.30 u. op een camping in Grimbergen. Een gezellige camping maar we gunnen ons geen rust en nadat we geïnstalleerd zijn gaan we met de bus naar Brussel, 45 min. In Brussel nemen we allereerst een sightseeing bus, Hop on Hop of, door de stad. Maar dat was geen succes. Het regende en alle ramen waren beslagen, dus de raampjes maar open. Niettemin hebben we toch nog wat aardige foto’s gemaakt. Vervolgens gaan we lopen het centrum in; af en toe regende het maar dat mocht de pret niet drukken. We zoeken eerst het ‘Manneken pis’ op; hij staat er nog steeds. En vervolgens lopen we o.a. via de Grote Markt weer terug. De Grote Markt is werkelijk het enige mooie van Brussel. Brussel is natuurlijk een imposante stad maar de grandeur is er allang vanaf. Alleen de Grote Markt is werkelijk fantastisch mooi. Verder is het een chaotische stad; ik bewonder de chauffeurs die met hun bussen deze krankzinnige stad steeds moeten doorkruisen. Smalle banen en razend druk zodat de chauffeurs zich werkelijk er doorheen moeten wringen. Ter afsluiting eten we bij een Asian restaurant. Ik heb er al vaker over geschreven; een flinke bak gebakken rijst met (veel) beaf en groente voor € 8,50; Liny nam mihoen met garnalen, twee pilsjes erbij; samen € 21.=
Om 21.00 u. arriveren we moe maar voldaan bij ons huisje op wielen.