Mooi Duitsland - Reisverslag uit Ketzin, Duitsland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Mooi Duitsland - Reisverslag uit Ketzin, Duitsland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Mooi Duitsland

Door: Filippus

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

27 Juni 2020 | Duitsland, Ketzin

Het wordt tijd dat we weer iets van ons laten horen.
Za. 20/6 Vertrekken John en Marry om 9 uur. We hebben een paar gezellige dagen met elkaar doorgebracht. Zijn gaan, op ons advies, naar Hannoversch Münden, een prachtig stadje, waar de rivieren Fulda en Werra samen komen en het de Wezer wordt. Wij vertrekken een uurtje later. Het plan was om een stuk Hannover voorbij te rijden maar ter elfder uren besluiten we naar Barntrup te gaan; camping Teutoburgerwoud van Wouter. Wouter kennen we van de beurzen en hij wil altijd een biertje met me drinken of wat eten. Liny ziet hij niet staan. We krijgen een mooi plekje op de camperplaats naast de camping, met BBQ en een picknickbank. werkelijk schitterend. Liny gaat de was doen en 's avonds eten we bij de pizzeria in het dorp,
Zo. 21/6 Genieten we eerst van ons geestelijk voedsel op de TV en vervolgens doen we niets. 's Avonds drinken we met Wouter en zijn a.s. bruid - afkomstig uit Kosovo - nog een drankje op het terras.
Ma. 22/6 Vertrekken we om 10.15 u. naar Süplingen bij Haldensleben.
Camping Alte Schmiede in S"plingen is een van onze inspectie campings. We inspecteren dit jaar niet vanwege corona maar hebben de opdracht gekregen om de campings die adverteren in de gidsen te bellen; puur uit belangstelling, hoe het ze is vergaan de afgelopen tijd, zowel persoonlijk als zakelijk. Maar daar wij toch weer in deze lijn onze vakantie hebben bepaald, hebben we besloten de campings die we zo ongeveer passeren met een bezoek te vereren en het gesprek persoonlijk te houden.
Sabrine, de beheerster, is er nog niet dus we nuttigen eerst maar een lunch in het naastgelegen restaurant wat ook door Sabrine wordt beheerd. Na ons gesprek met Sabrine rijden we nog naar Plötzky, ook een van onze campings en nemen daar ons vaste plaats in bij de zwemplas. We nuttigen 's avonds nog een pilsje op het terras en hebben terloops nog een kort gesprekje wet Wolfgang Schulle, de eigenaar.
Di. 23/6 We hebben 's morgen op het terras, onder het genot van een kop koffie nog een gesprek met dhr. Schulle en vertrekken naar Potsdam, camping Sanssouci (zonder zorgen). We worden, zoals altijd, hartelijk en warm ontvangen; maar zonder knuffel. We krijgen een mooie plaats. De camping is praktisch vol. 's Avond eten we op het terras en hebben een gesprek met de eigenaar.
Wo. 24/6 We wilden een boottocht maken naar Berlijn maar vanwege de corona ging dat helaas niet door. We zijn dan op de fiets naar Potsdam gegaan, dat is een hele mooie fietsroute langs de Templiner See. In Potsdam in de Dom van een orgelconcert genoten en daarna een kort middagpauzedienst. Daarna door Potsdam gefietst / gelopen en geluncht. Potsdam ie echt een mooie stad. Eind middag zijn we terug op de camping.
Do. 25/6 Deze dag hebben we besteed om enkele campings te bellen en verder te luieren. 's Avonds eten we weer op het terras en komt er een oud- medewerkster (82) voor ons naar de camping. Met de eigenaar erbij hebben we een heel gezellige avond.
Vr. 26/6 We vertrekken om 11.00 van Sanssouci en gaan naar camping Riegelspitze in Werder; 7 km. Dit is ook een van onze campings. We hebben 's middag een gesprek met de eigenaresse , Fanny; en 's avonds maken we nog een wandeling over de camping.
Za. 27/6 Na het ontbijt nemen we afscheid van Fanny en haar camping en rijden naar Ketzin aan de Havel (22 km.) Hier landen we op camping
'An der Havel'. Ook een van onze campings. Eigenaar Micha ontvangt ons hartelijk en rijdt direct met ons over zijn camping om de uitbreidingen te tonen. De camping staat praktisch vol. Maar al staat de camping ook vol, dan is er toch nog ergens een plekje voor ons. Zo is in het verleden ook gebleken.
Tot de volgende

• 28 Juni 2020 - 07:37

Nico:

Mooi dat jullie zo genieten Flip & Liny en leuk om zo af toe de updates van jullie wetenswaardigheden te lezen. Blijf vooral gezond!
    Een hartelijke groet vanuit Delfzijl
    Nico & Ditha

• 28 Juni 2020 - 12:31

Derk Vos:

Hoi Liny en Flip, weer met veel plezier jullie verslag gelezen. Jullie reizen wat af en zien dus ook veel. Wij gaan van voor balkon naar achter balkon. Groetjes Derk en Janna

• 28 Juni 2020 - 15:35

Nelly Bilder:

Hallo Flip en Liny,
    Wij hebben jullie vakantie verslagen gelezen.
    Fantastisch hoe jullie zo genieten van de camper.
    Hoe gaat het met jullie gezondheid?
    Wij zijn gisteren thuis gekomen van 2 weken vakantie, ook met de camper.
    Wij genieten ook enorm van onze camper.
    Fijne vakantie hoor en we kijken uit naar jullie volgend verslag.
    Groetjes van Sjoerd en Nelly.

• 28 Juni 2020 - 19:13

Bertus En Truus. :

Hallo Flip en Liny. Alweer heel wat kilometertjes afgelegd. Maar zo te lezen genieten jullie nog steeds. Wel jammer dat de bootreis naar Berlijn niet doorging. Je had er een leuk mondkapje voor.We hopen dat ondanks de lichamelijke ongemakken dat jullie nog een plezierige vakantie hebben. Groetjes Bertus en Truus