Mooi Duitsland - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu Mooi Duitsland - Reisverslag uit Traben-Trarbach, Duitsland van liny en flip Koster - WaarBenJij.nu

Mooi Duitsland

Door: liny en flip

Blijf op de hoogte en volg liny en flip

28 Juni 2023 | Duitsland, Traben-Trarbach

Ma. 26 juni. We moeten ons maar weer eens laten horen.

We beginnen op wo. 21/06 We staan dus op een camping in de nabijheid van Traben Trabach aan de Moezel. We nemen het er van en ondernemen niets; ja, rusten en luieren. Onze buren zijn een stel van 94 en 91 jaar, dus we mogen nog een poosje.

We genieten van de rust en het uitzicht op de wijnbergen.

Do. 22/06. We gaan ri. Wiesbaden a/d Rijn. Een nichtje van mij, (oomzegger) en haar man Roel, zijn daar in de buurt op vakantie. (Ja, ik heb nogal wat nichtjes, maar dat zijn wel echte. Ik had vroeger een collega die had heel andere nichtjes)

In Wiesbaden waren de campings vol en we strijken neer op camping Brückenschänke in Eltville; vlakbij Rüdesheim.

We genieten van het mooie weer en de scheepvaart op de Rijn.

Aan het eind van de middag doen we nog wat boodschappen bij Aldi in het naastgelegen Oestrich en we eten tot slot in de ‘biergarten’ van de camping.

Vr. 23/06 Om 10. 00 u. komen Hilda en Roel op de koffie. Het was gezellig om elkaar zo op deze wijze te mogen ontmoeten.

Daarna was het verder rusten en wederom genieten van de scheepvaart. Tussen de camping en de Rijn ligt een fietspad en de camping was afgeschermd met een gaashek.

Za. 24/06 We gaan weer een (klein) stukje verder en landden op camping ‘Sonnenstrand’ in Bacherach a/d Rijn.

Deze camping wordt beheerd door een Nederlands echtpaar en ca. zeven jaar geleden waren we hier ook eens.

We zijn precies op tijd en krijgen een prachtig plekje direct aan de Rijn. We komen te staan midden tussen Drenten.

Meer dan de helft hier zijn Nederlanders

De waterstand is laag op de Rijn en middenin, zeg maar het vaarwater, ligt een grindbank die dus droog is gevallen. Derhalve is de scheepvaart voor ons aan de overzijde. Maar het blijft wel boeiend.

Zo. 25/06 We slapen lekker uit en tijdens ons ontbijt genieten we van Nederland Zingt op Zondag. Verder doen we niets dan allen zittend voor de camper te genieten van de scheepvaart. Ik verbaas me over Liny die anders altijd bezig is maar nu ook geniet van de rust; en misschien nog steeds aan het uitrusten is van Luxemburg.

Ma. 26/06 We breken weer op en ons doel is Fulda.

Ik had de TomTom ingeschakeld maar die wilde ons een andere route laten rijden dan mijn bedoeling was. Ik wilde via Koblenz en dan schuin ri. N/O, maar TomTom wilde andersom. Na meer dan een uur en misschien wel 50 km. omrijden toch maar TomTom gevolgd; en het kwam goed. Onderweg nog een stop gemaakt voor een lunch en om 16.00 u. arriveren we op een ??? Een ‘Stelplats für Wohnwagens und Wohnmobile’. Dus denk je, een camping, nee dus; gewoon een camperplaats, maar wel met sanitair en stroom, en dat vinden wij belangrijk. Het sanitair is trouwens super schoon. De Aldi en Lidl zijn dichtbij dus doen we nog even wat boodschappen.

Di. 27/06 Vandaag een enerverende dag. Ik heb hier in Fulda 6 X de tweedaagse van Fulda gelopen en dan moesten we steeds de 1e dag ook rond een kasteel (Burcht) lopen die op een heuvel ligt.

Dus zoeken maar niet in de buurt te vinden. Wel een andere Burcht.

We vertrekken om 10.30 van de camperplaats en maken een mooie fietstocht naar ‘Schloss (burcht) Fasanerie’ .

Het is weliswaar maar 7 km. maar door een schitterend landschap.

Schloss Fasanerie behoort toe aan de Deelstaat Hessen. We dwalen door het landgoed; er is een biergarten (maar voor ons nu nog te vroeg) een museum (maar aan ons niet besteed) en een tentoonstelling van bloemkunst. Ook is er een informatiecentrum met een winkeltje en Liny scoort een koelkaststicker. Verder was het zeer de moeite waard om dit Slot te bezoeken. Terug naar Fulda is de route nog mooier. We fietsen naar de ‘Altstadt’ en parkeren ergens de fietsen. Vervolgens dwalen we door de binnenstad van Fulda. Werkelijk een prachtige oude stad met een prachtige Kathedraal, die ons deed denken aan de kerken langs de ‘Romantische Strasse’. Het barst er van kledingzaken voor vrouwen en Liny moderniseert, van haar pensioentje, haar kledinglijn. Nadat we uren hebben rondgedwaald door deze prachtige stad, strijken we neer op een terras van een pizzeria en nuttigen gelijk maar ons avondmaal. Liny Lasagne en ondergetekende Spaghetti Carbonare. Vervolgens op zoek naar onze fietsen en na enkele straten op en neer gelopen te hebben: GEVONDEN. Van de Altstadt zijn we 1 km. verwijderd van de camperplaats en precies om 17.00 u. zijn we terug bij de camper.

Een mooie en indrukwekkende dag rondom en in de stad Fulda.

Ennnn…. Liny vindt zowaar het ‘Slot’ waar ik het over had; 2 km. bij ons vandaan. Morgen rijden we er even langs.